Waarom kan ik geen geluid streamen van mijn Android-toestel naar mijn hoortoestellen?
Meer informatie over hoe u Android-apparaten audio kunt streamen naar verschillende soorten hoortoestellen.
Voordat u begint
Het streamen van audio hangt af van uw hoortoestellen en uw Android-toestel.
Onze nieuwste hoortoestellen kunnen direct audio streamen en handsfree bellen via Bluetooth® LE Audio met Android-apparaten die deze technologie ook ondersteunen. Als u hoortoestellen LE Audio ondersteunen, maar uw toestel niet, dan heeft u de Easy LE Adapter nodig om audio van uw toestel te streamen.
Veel van onze andere hoortoestellen die Bluetooth-technologie ondersteunen, kunnen audio rechtstreeks streamen op Android-apparaten met Android Streaming for Hearing Aids (ASHA)-technologie. Als uw hoortoestellen Bluetooth ondersteunen maar uw Android-toestel ondersteunt ASHA niet, dan kunt u de optionele ConnectClip-accessoire gebruiken om direct streaming en handsfree communicatie op uw hoortoestellen mogelijk te maken.
Compatibiliteitsgids
Bekijk welke Android-apparaten geluid naar uw hoortoestellen kunnen streamen en welke een Easy LE Adapter of ConnectClip nodig hebben om audio te streamen
Hoe u geluid streamt vanaf uw Android-apparaat.
Ontdek of u een Easy LE Adapter of ConnectClip moet gebruiken of dat uw Android-apparaat rechtstreekse streaming met LE Audio of ASHA ondersteunt.
Koppel uw Android-toestel met uw hoortoestellen.
Problemen oplossen
Problemen oplossen Connectiviteitsproblemen tussen hoortoestellen en slimme apparaten komen soms voor en kunnen frustrerend zijn en het genieten van naadloze audio-ervaringen belemmeren. Hier zijn enkele veelvoorkomende oplossingen die u zullen helpen bij het oplossen van problemen tijdens het streamen met uw hoortoestellen en Android-toestel:
Houd apparaten dicht bij elkaar: Hoe dichter uw telefoon bij uw hoortoestellen is, hoe sterker het Bluetooth-signaal zal zijn. Als u problemen ondervindt terwijl u telefoon in uw zak zit, probeer dan uw telefoon om te draaien, zodat de oplaadpoort naar boven wijst.
Start Bluetooth opnieuw op: Alleen of tijdens een audio/video-oproep. Dit kan helpen om een foute verbinding of geluidsstoring te verhelpen.
Start uw audio/video-oproep of app opnieuw: Als u last hebt van echo of geluidsvervorming, kunt u dit probleem oplossen door uw audio/video-oproep of de app die u gebruikt opnieuw te starten.
Schakel Bluetooth uit op apparaten die momenteel niet worden gebruikt: Het loskoppelen van onnodige apparaten waarvan u op dit moment geen audio wilt streamen, kan helpen om de overbelasting van Bluetooth te verminderen.
Schakel de vliegtuigmodus in en uit: Het aan- uitschakelen van de Vliegtuigmodus kan ook helpen om Bluetooth te verversen en een foute verbinding te herstellen.
Start uw apparaat opnieuw op: Opnieuw opstarten kan vaak kleine storingen oplossen die de verbinding kunnen verstoren en ongebruikte gegevens wissen die na verloop van tijd op de telefoon zijn verzameld.
Koppel uw hoortoestellen opnieuw: Verwijder de koppeling van uw hoortoestel uit uw lijst met Bluetooth-apparaten in de Bluetooth-instellingen en koppel uw hoortoestellen opnieuw.