Waarom toont Oticon Companion slechts één hoortoestel?

Ontdek waarom de Oticon Companion slechts één hoortoestel kan tonen en hoe u dit probleem kunt oplossen.

Voordat u begint

1

Compatibiliteitsgids

Bekijk welke telefoons werken met uw hoortoestellen.

Bekijk de gids
2

Download de Oticon Companion

Zorg ervoor dat u de laatste versie van de Oticon Companion heeft.

Download de Oticon Companion voor iOSDownload de Oticon Companion voor Android
alt

Een van uw hoortoestellen kan losgekoppeld zijn

Hier zijn enkele tips om u te helpen uw hoortoestel opnieuw aan te sluiten.

1

Probeer Bluetooth® in en uit te schakelen op uw telefoon.

Ga naar > Instellingen.

Schakel Bluetooth uit en weer in.

2

Controleer of beide hoortoestellen gekoppeld zijn met uw telefoon.

Uw hoortoestellen hebben mogelijk een firmware-update nodig.

Wat is firmware?

Firmware is ingebouwde software die de minicomputer in elk hoortoestel aanstuurt. De firmware moet af en toe worden bijgewerkt omdat we deze voortdurend ontwikkelen en verbeteren.

Hoe u de firmware in uw hoortoestellen kunt controleren

Om de firmwareversie van elk van uw hoortoestellen te controleren, kunt u de Oticon Companion gebruiken. Omdat u maar één hoortoestel kunt zien in de app, moet u ze één voor één koppelen.

Controleer eerst de firmwareversie van het hoortoestel die u kunt zien in de app.

Tik op het onderste menu in 'Hoortoestellen'.

Tik op Instellingen van hoortoestellen.

Tik op Details hoortoestellen.

Zet dat hoortoestel dan uit en sluit de app.

Start vervolgens uw andere hoortoestel opnieuw op en open Oticon Companion opnieuw.

U kunt ook contact opnemen met uw audioloog als uw hoortoestellen een andere firmware hebben. Het zal zichtbaar worden in de aanpassoftware voor hun hoortoestellen. Als uw hoortoestellen verschillende firmware hebben, zal uw audioloog ze allebei updaten naar de nieuwste versie.

Verschillende firmwareversies op elk hoortoestel

Als uw rechter en linker hoortoestel verschillende firmwareversies hebben, kan het moeilijk zijn om beide hoortoestellen te koppelen met de app.

Waarom zou firmware anders zijn?

Dit kan gebeuren als slechts één van uw hoortoestellen wordt opgestuurd voor onderhoud, of als slechts één van de hoortoestellen wordt vernieuwd. In dit geval wordt slechts één hoortoestel bijgewerkt.

U kunt verschillende hoortoestelmodellen hebben voor elk oor

Als u voor elk van uw oren een ander type hoortoestel heeft, kunt u de Oticon Companion niet aan uw beide hoortoestellen koppelen.

Dit komt omdat de app maar aan één set hoortoestellen gekoppeld kan worden, en als de uitvoering van het rechter hoortoestel verschilt van de uitvoering van het linker hoortoestel, worden ze behandeld als twee verschillende sets hoortoestellen.

U kunt meer dan één iOS-apparaat gekoppeld hebben met uw hoortoestellen

Als u meerdere iOS-apparaten hebt gekoppeld aan uw hoortoestellen, zoals een iPhone en een iPad, kan dit problemen veroorzaken.

U kunt hier meer informatie vinden en zien hoe u eventuele problemen kunt oplossen.

Problemen met streamen vanaf iOS-apparaat

U heeft mogelijk een CROS-zender voor enkelzijdige doofheid

Als een van uw hoortoestellen een CROS-zender is in plaats van een hoortoestel, kunt u het niet verbinden met de Oticon Companion omdat CROS-zenders geen Bluetooth technologie bevatten.

CROS-zenders zijn voor mensen met eenzijdige doofheid, ook bekend als eenzijdig gehoorverlies. Ze werken als microfoons op het oor waar u niets hoort en sturen het geluid naar het hoortoestel aan uw andere oor.

Uw hoortoestellen kunnen mono worden aangepast

Als u een gewone (binaurale) set hoortoestellen heeft en een van uw hoortoestellen raakt zoek of gaat kapot, dan blijft de app zoeken naar het ontbrekende hoortoestel.

Als u uw overgebleven hoortoestel wilt blijven gebruiken met de app, moet u uw hoorzorgprofessional vragen om uw overgebleven hoortoestel aan te passen als een 'mono-set' om het te kunnen koppelen met de app.

Als er weer een tweede hoortoestel beschikbaar komt, moeten de twee hoortoestellen opnieuw worden aangepast als een binaurale set. Als dit niet gebeurt, worden uw twee hoortoestellen mono aangepast. Dit betekent dat ze allemaal worden behandeld als één set hoortoestellen. Omdat er maar één set hoortoestellen gekoppeld kan worden met de app, is het niet mogelijk om beide hoortoestellen tegelijkertijd te koppelen.

Om dit op te lossen, kunt u uw audioloog vragen om uw beide hoortoestellen om te bouwen tot een binaurale set.